فهرست

پشتیبانی سایت گروه مشاوره پویه .
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه حقوقی سپهر عدالت می باشد

9:00 تا 17:00

ساعات کار ما شنبه تا پنجشنبه

021-40220024

برای گرفتن وقت مشاوره با ما تماس بگیرید

فیسبوک

توئیتر

جستجو
 

سوالات متداول

خصوصیات حقوق خصوصی بین المللی.
قانون جدید مهریه به چه صورت هست ؟

مهریه

زوج باید نسبت به پرداخت مهریه تا ۱۱۰ سکه اقدام نماید مگر زوج ثابت کند تمکن پرداخت یکجای مهریه را ندارد در اینصورت مهریه تقسیط می‌شود.

تفاوت بین طلاق توافق با طلاق خلع و مبارات چیست ؟

طلاق توافقی از نوع طلاق رجعی است که هر یک از زوجین می‌توانند، بعد از طلاق در زمان عده، به یکدیگر رجوع کنند، اما طلاق خلع و مبارات از نوع بائن هستند و امکام رجوع در آنها نیست.

حکم مهریه های نامعقول چیست ؟

مهریه مالی است که زوج در زمان ازدواج به زوجه می‌دهد یا تعهد می‌کند آن را به زن پرداخت نماید که حتماً باید مالیت داشته، معلوم و معین بوده و قابل تملک باشد در غیر اینصورت معتبر نمی‌باشد.

رد مال چیست ؟

شخصی که بطور غیرقانونی مال دیگری را تصاحب کرده علاوه بر جبران خسارت مالک یا تحمل مجازات قانونی، باید مال را که تصاحب کرده به صاحب آن برگرداند.

سال ۱۳۹۰ یک دستگاه آپارتمان را پیش خرید کرده ام که در آن پارکینگ هم قید شده اما در زمان تحویل به دلیل عدم توانایی سازنده به من پارکینگ نرسیده من چجور شکایتی باید تنظیم کنم ؟

شخصی که بطور غیرقانونی مال دیگری را تصاحب کرده علاوه بر جبران خسارت مالک یا تحمل مجازات قانونی، باید مال را که تصاحب کرده به صاحب آن برگرداند.از آنجا که قرارداد پیش خرید تنظیم کرده اید، با توجه به ماده ۲۰ قانون پیش فروش آپارتمان باید “کلیه اختلافات ناشی از تعبیر، تفسیر و اجرای مفاد قرارداد پیش‌فروش توسط هیأت داوران” حل و فصل گردد. لذا ابتدا اظهارنامه ای تنظیم کرده و داور خود را در آن به طرف مقابل اعلام نمایید و از او بخواهید داور خود را ظرف مدت مشخص به شما اعلام نماید. هر دوی شما باید داور سومی را انتخاب کنید و در صورت عدم توافق برای داور سوم، از دادگاه بخواهید داور انتخاب نماید. سپس خواسته خود را مبنی بر “الزام به تحویل پارکینگ و در صورت عدم امکان، مسترد کردن مابه التفاوت ارزش ملک بدون پارکینگ” را نزد هیات داوری مطرح نمایید تا درخصوص اختلاف شما اظهار نظر و رای صادر نمایند.

خشونت خانگی چیست؟

خشونت خانگی به معنی رفتار خشونت‌آمیز و سلطه گرانه یک عضو خانواده علیه عضو یا اعضای دیگر همان خانواده است. بر اساس مطالعات جامعه‌شناسی، هدف اصلی خشونت خانگی کودکان خردسال هستند. دومین نوع خشونت معمول در خانواده، خشونت علیه زنان است. خشونت درون خانواده بازتاب الگوهای کلی‌تر رفتار خشن است. بسیاری از مردانی که زنان و کودکانشان را از نظر فیزیکی مورد تعرض قرار می‌دهند، سابقه خشونت در زمینه‌های دیگر را نیز دارند. پذیرش فرهنگی شکل‌هایی از خشونت خانگی مانند تنبیه بدنی از عواملی است که میزان خشونت خانگی را افزایش می‌دهد. در سطح جهانی ، یک زن از هر سه زن در سرتاسر جهان خشونت جسمی یا جنسی را از طریق شریک زندگی یا خشونت جنسی توسط متجاوز را در طول زندگی خود تجربه می‌کند که بیشتر آن، خشونت شریک زندگی او است.`{`۱`}`<br /> مردان نیز قربانی خشونت خانگی از سوی همسران خود می‌شوند. بر اساس آماری که در بریتانیا ارائه شده، از هر سه قربانی خشونت خانگی، دو نفر زن و یک نفر مرد هستند. بر این اساس، برخی فعالان معتقدند برای مقابله مؤثرتر با معضل خشونت خانگی و جنسی باید از آن جنسیت‌زدایی کرد.